The Rosie Project - Graeme Simsion

čtvrtek 23. července 2015

A questionnaire! Such an obvious solution. A purpose-built, scientifically valid instrument incorporating current best practice to filter out the time wasters, the disorganized, the ice-cream discriminators, the visual-harassment complainers, the crystal gazers, the horoscope readers, the fashion obsessives, the religious fanatics, the vegans, the sports watchers, the creationists, the smokers, the scientifically illiterate, the homeopaths, leaving, ideally, the perfect partner, or, realistically, a manageable short list of candidates. 
Done, kdyby to bylo tak jednoduché, tak by už dávno existovala úspěšně fungující seznamovací agentura, která by vybírala spřízněné duše podle ideální kombinace kompatibilních kolonek. Sňatkový trh logice a racionálnímu uvažování nepodléhá zcela. Něco o tom vím. Pár let jsem se tím zabývala. A ty už jsi na to taky přišel.

¨

Don Tillman je univerzitní profesor genetiky, který zjevně trpí mírnou formou některé z mentálních poruch, což jej sice činí nesmírně inteligentním, ale pro běžný společenský život lehce nekompatibilním. Don nerozlišuje význam tvrzení podle intonace. Dělá to, co je funkční a to, co se má. Den má rozfázovaný tak, aby stihl vše v přísně daném poměru. Jednoho dne se ale rozhodne, že by si rád našel ženu. A protože obyčejné randění není ani trochu efektivní, zahájí projekt Manželka. 

Po celou dobu jsem si hlavního hrdinu představovala jako Sheldona Coopera ze seriálu The Big Bang Theory. Pokud seriál znáte, tak se tomu asi nevyhnete, protože jejich charakteristiky jsou dost podobné. Až na to, že Don není posedlý komiksy a vláčky. I tak se ale dostává do spousty vtipných a absurdních situací. Celý příběh je milý, lidský a docela zábavný. I přes to, že vývoj je nepřekvapivý a nevyhýbá se některým klišé amerických romantických filmů. Projekt Manželka ale účel splnil. Pobavila jsem se a odpočinula jsem si. 

Mimochodem, knihu jsem četla v originále jako The Rosie Project. České vydání existuje právě pod názvem Projekt Manželka.

Kniha je o:
DNA, plese, přátelství, humrech, dochvilnosti, státech světa, dotaznících, koktejlech a saku.

Čtěte, když:
  • se potřebujete zasmát,
  • snesete lehce kýčovitou romantiku,
  • máte rádi seriál The Big Bang Theory.
Nečtěte, když:
  • jste morous!
Příbuzné knihy:
Hodnocení:
Jestli Don jezdí na kole a já chodím pěšky, pak tuhle knihu hodnotím jako jízdu na longboardu.

4 komentáře:

  1. Skvělá krátká recenze, pobavila jsem se již u ní! :-) Knihu si rozhodně přečtu! Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. !!! Super. Dej vědět, jak se ti líbila.

      Vymazat
    2. Tak jsem si knížku dovezla na dovolenou a byla skvělá! Jedna z nejlepších knih, které jsem tento rok četla. Ještě jednou díky za tip! :-)

      Vymazat
    3. Nejlepší zpráva dne! Jsem ráda, že knížka přispěla k pěkné dovolené.

      Vymazat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |