Čtení na léto

sobota 11. července 2015

Už mě trochu znáte, tak víte, že čtu v létě, v zimě. Ale letní čtení je něčím specifické. Možná tím, že čtu častěji venku, v parku, na balkoně, za denního světla a ve větší pohodě. V létě mívám chuť na jiné knihy než v jiných ročních dobách. A toto léto po knížkách úplně prahnu! Státnicová pauza mi neudělala dobře a potřebuju ty abstinenční příznaky nějak porazit. Co chci číst toto léto?



Něco oddechového
Regenerace je prý důležitá a tak ji budu aplikovat i na mozek. Dám si něco nenáročného (Dovolenkáři), něco vtipného (Projekt Manželka) a něco trochu romantického (Zakletý v čase). 

Něco krvavého a brutálního
Potom, co se trochu uklidním, tak určitě budu potřebovat nějaký ten adrenalin. Krev, násilí, mučení, vraždy a tak. To bude to pravé. Už dlouho se chystám na Já, Poutník a slibuji si od toho všechno zmiňované. Ráda bych přečetla i více Nesbø. Chci začít s Peterem Mayem a Johanem Theorinem. 

Něco dramatického
Nesmí chybět ani rodinná a lidská dramata. Odpustím si vyhrocené podmínky typu válka a nechám to tak nějak v rovině dneška. Dám si Všichni jsme z toho úplně na větvi. No a aby to nebyla úplná pohádka, tak zkusím i Hermafrodita od Eugenidese. Sebevraždy panen miluji a na tohle se těším! Kdyby se dostalo i na Palahniuka, tak by to bylo nejlepší. 

Něco dlouho očekávaného 
Inspirace videi z BookTube je nekonečná. Poslední dobou se už raději ani nedívám, protože by to znamenalo další objednávku z Amazonu a to nemůžu dopustit. Mám ale dvě knihy, kterých se nemůžu dočkat a už vyšly i česky. Miniaturista a Volání netvora. Miniaturista má nádhernou obálku a Volání netvora je skvěle ilustrované! Miniaturista je o jedné rodině, Volání netvora o jednom chlapci. Jak mám vědět, co číst dřív?

Něco fantastického
Taky to chce nějaký ten únik z reality. Holka s křídlama, co nejsou vodka s RedBullem, zní fakt dobře (Podivuhodné a krásné soužená Avy Lavander). A pak je taky na čase naučit se nějaké nové termíny a slova. Famfrpál už mám osvojený. Dám si Kostičas! Když bude dobrý, tak budu mít možnost plynule navázat, protože už brzy vyjde Vidořád. Bude to krása. 

A jak to máte s letním čtením vy? Zaujalo vás něco z mého přehledu? Co jste četli a co jste nečetli? A co musím okamžitě přečíst? Každá pomoc je vítána.

Cukrovaté léto, Cukrouši! Letos bude!

4 komentáře:

  1. Pěkný pestrý seznam! :) Tak ať se ti letní odpočinek s knihou co nejvíc vydaří - po těch státnicích si to zasloužíš! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kostičas rozhodně doporučuji jak po jazykové stránce, tak po stránce dějové. Trochu mě ovšem zklamalo, jak to skončilo s hlavní hrdinkou co se týče vztahů, ale nebudu spoilerovat. A Volání netvora rozhodně stojí za přečtení!
    Moje letní čtení se bude pravděpodobně skládat z Písní ledu a ohně, nicméně mám poukázky a nějaké ty peníze za vysvědčení, tzn. potřebuju si nutně koupit nové knížky! Bohužel nemám žádný nápad.
    Byla bych moc ráda, kdybys mi něco doporučila, abych zbytečně neutrácela peníze za knížku s hezkou obálkou a nijakým obsahem. Čtu knihy jako Harry Potter, 1984, Dárce, Hunger Games, The Perks of Being A Wallflower, Maze Runner, čtu klidně i anglicky, detektivky a knihy, které pak ještě dlouho vězí v hlavě. Myslíš, že bys našla nějakou knihu, kterou bys mi mohla doporučit? Podle tvého blogu mi přijdeš jako profesionální knihomol, tak snad nevadí, že tě takhle otravuju. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Esi, díky! Na Kostičas jsem dost zvědavá a Píseň ledu a ohně je super. Začala jsem seriálem a do knih už jsem se pak nějak nedokázala začíst, ale je to paráda.
      Knihy ti doporučím moc ráda a snad se ti trefím do vkusu! Jestli máš ráda detektivky, tak rozhodně doporučuji Volání Kukačky a Hedvábníka od Galbraitha aka Rowlingové. Čte se to skvěle. A myslím, že by tě mohl bavit Posel od Zusaka nebo klasika 451 stupňů Fahrenheita. Dej mi prosím vědět, co sis nakonec vybrala a jak se ti to líbilo. Pěkné prázdniny :)

      Vymazat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |