Knižní výzva 2015

sobota 18. dubna 2015

Zeptejte se koho chcete. Já a seznamy, to je kapitola sama pro sebe. Skoro každý den si píšu seznam všeho, co chci udělat. Učení ke státnicím mám rozfázováno po dnech, stranách a tématech. Stejné to bylo s učením k maturitě a k prvním státnicím. Tehdy to dopadlo dobře, tak to přece nebudu pokoušet. Horší je, že si takhle plánuju i volný čas a ty věci, které by měly být spontánní.

Chápete tedy, jak se mi rozzářily oči, když jsem viděla seznam s názvem Reading Challenge 2015. Padesát položek, k odškrtnutí. Krása, že? Motivuje mě to k větší variabilitě při vybírání knih. Jenom těžko bych jinak cíleně hledala knihu, která byla vydána v roce mého narození nebo knihu od autora, se kterým sdílím iniciály. Těším se na nějakou tu trilogii! Asi to bude Hunger games, u kterých jsem (bohužel) dřív viděla filmy a líbilo se mi to moc. Aby bylo jasno, líbilo by se mi to, i kdyby tam nehrál Liam. Třeba konečně dočtu Havla nebo dokonce Červeného a černého. Ale to tomu moc nevěřím. Taky se bojím, že mě žádná kniha nerozpláče. No uvidíme. A jak to zatím vypadá?


18 z 50 a mám ještě 8 měsíců k dobru. Když se rozbrečím, tak bych to mohla zvládnout! Máte pro mě nějaké tipy k nesplněným položkám? Třeba něco se špatnými recenzemi nebo dobrou hru. Každý tip vítám! Přidám si ho totiž na další seznam. Seznam knih, které chci přečíst. A ten je nekonečný. Ještě že tak! 

13 komentářů:

  1. Taky jsem seznamový typ. Jsem ráda, že v tom nejsem sama. Většinou si dělám spíš krátkodobější seznamy, hlavně to-do listy. Přiznejme si - ten pocit, když odškrtneš položku, je prostě k nezaplacení.
    Tahle Reading Challenge je hodně zajímavá. Přemýšlím, jestli se do ní pustit, i když vím, že ji nezvládnu :D Ale za pokus to stojí, líbí se mi, jak jsou ty položky postavené.
    Jinak jestli je tou hrou myšlena divadelní hra, tak doporučuju něco od Oscara Wildea, úplně nejvíc Ideálního manžela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odškrtávání položek je super! Držím palce, ať jich v té knižní výzvě splníš co nejvíce a děkuji za tip.

      Vymazat
  2. Nene, tyto seznamy nemám ani trochu ráda. Nicméně to neznamená, že když s tím nesouhlasím, tak neporadím :) např. kniha s číslem v názvu - David Mitchell - number9dream. Další knihou - komiksovou Černou orchideou - by se daly zabít dvě mouchy jednou ranou - dá se přečíst za jeden den a má v názvu barvu. Vtipná kniha - určitě stojí za to zopakovat si Saturnina :)
    Kdyby mě ještě něco napadlo, dám vědět :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zbožňuju seznamy! Píšu si i To Do listy, jenže tam mi stejně vždycky zůstane víc jak půlka neodškrtaná, protože mám radši prokrastinaci než pocit odškrtnuté položky. Nejradši mám seznamy knižní, proto se téhle výzvy také účastním. Mám ale docela problém najít někoho, kdo má iniciály NB a zároveň napsal knihu, kterou stojí za to si přečíst.
    Zrovna včera mě rozbrečela kniha Než jsem tě poznala. Ale já dokážu i z veselé knihy udělat tragickou a brečet u ní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda ne že by Než jsem tě poznala byla zrovna veselá kniha. U tý snad musí brečet fakt každej!

      Vymazat
    2. Kdybych přišla na někoho s iniciály NB, tak ti dám vědět. Držím palce při plnění výzvy a ať škrtání zvítězí nad prokrastinací.

      Vymazat
  4. Za mě dobrá hra ke čtení je Nora :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip! Mohlo by to být i něco, co jsem měla přečíst ve škole, ale nikdy jsem to neudělala. :)

      Vymazat
  5. Mně seznamy nikdy nešly, ani ty knižní :) Tobě ale držím palce, ať se daří plnit! :)

    OdpovědětVymazat
  6. K rozbrečení - Návštěva malé smrti.
    Ale já brečím u všeho, co obsahuje děti nebo rodiče a nějaké loučení nebo shledání.

    OdpovědětVymazat

Proudly designed by | mlekoshi Playground |